1403-07-26 14:10
145
0
91779
آغاز فصل جدید سیاسی گلستان؛

بومی یا غیربومی مسئله این است

تحولات و کنش‌های جریان‌های سیاسی برای تغییر استاندار و واکنش وزارت کشور و استاندار به این فضاها بیانگر آن است که نوبت استانداری گلستان است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ تقریباً می‌توان گفت که همه چی برای واگذاری سکان استانداری به استاندار جدید فراهم شده است.

 

 استان از آن فضای پرتنش که در ابتدای پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات به‌وجود آمده بود و تصمیمات هیجانی خارج شده و فعالان سیاسی استان در یک بستر عقلایی منتظر آن هستند که ببینند مسئولان دولت چهاردهم برای گلستان چه تصمیمی می‌گیرند.

 

در استان گلستان شیطنت برخی از فعالان فضای مجازی و دامن زدن به شایعات و انتشار اسامی از گروه‌های مختلف به عنوان گزینه استاندار باعث شده که انتظارات از استاندار آینده به مراتب بالا برود به طوری که از همین الان می‌توانیم بگوییم که استاندار گلستان باید فراتر از سطح یک استان عمل کند تا بتواند رضایت این گروه‌های مختلف که دنبال قدرت و سهم‌خواهی در مسئولیت‌ها هستند را فراهم سازد.

 

از سوی دیگر این شیطنت‌ها باعث شده که بسیاری از مطالبات مردم به دلیل فضای سیاسی انتقال قدرت بلاتکلیف باقی بماند اما می‌توانیم بگوییم که این مسئله باعث خواهد شد که استاندار آینده گلستان کار چندان آسانی در پیش رو نداشته باشید و در نخستین گام فضای دستگاه‌های اجرایی را باید پاسخگوی مطالبات مردم کنند.

چرا که بسیاری از مردم براساس آن‌چه فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای به‌ویژه رسانه‌های وابسته به اصلاح‌طلب استان بیان کردند منتظر آن هستند که مسائل و مطالبات خود را از مسئولان جدید مطالبه کنند.

 

از سویی دیگر مانند موضوع انتصاب استاندار گلستان که با سهم‌خواهی‌های زیادی روبه‌رو بوده در انتخاب مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز به نظر می‌رسد گروه‌های مختلف سیاسی از هم اکنون دندان تیز کردند و حتی به این منظور با تهیه طومار، ارتباط با نمایندگان مجلس، ارتباط با وزارت کشور و چهره‌های سیاسی ملی در دولت رایزنی کردند.

حتی گفته می‌شود که در شرایط انتصاب استاندار نیز شروطی مبنی بر انتصاب برخی از معاونین از جناحان خاص مطرح کردند.

از سوی دیگر بر اساس آن چیزی که فعالان سیاسی استان عنوان می‌کنند تنها یک گزینه بومی مد نظر وزارت کشور است و گزینه‌های مختلف غیر بومی نیز در حال رایزنی برای رسیدن به منصب استانداری گلستان هستند.

 

گرچه نشست‌هایی هم برای معرفی استاندار گلستان برگزار شده ولی این نشست‌ها منتج به نتیجه نشده است به نظر می‌رسد از کنش‌های مسئولان کشور می‌توان به این نتیجه برسیم که علاوه بر گزینه بومی برخاسته از لیست استانی انتخاب استاندار فراتر از لیست‌‌های ارائه شده جریان‌های سیاسی استان و با بررسی گزینه‌های غیریومی پیگیری می‌شود.

از فضاهای سیاسی به وجود آمده و همچنین اعلام آمادگی استانداری گلستان برای واگذاری مسئولیت به استاندار جدید می‌توانیم به این نتیجه برسیم که فصل تغییر در ساختمان سفید استانداری گلستان آغاز شده است و باید منتظر تصمیمات سیاسی مسئولان دولت چهاردهم به ویژه در دل پاییز سال ۱۴۰۳ باشیم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.